بازی Death Stranding یکی از مرموزترین پروژههای حال حاضر صنعت بازیهای ویدئویی است. هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان این بازی، اطلاعات و جزئیات بسیار کمی از آن را منتشر میکند، اطلاعاتی که در برخی مواقع پرسشهای مربوط به این بازی مورد انتظار را بیش از پیش میکند. اخیراً، استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، نگاهی اجمالی از این بازی منتشر کرده است که اگرچه بسیار جزئی است، اما اطلاعات خوبی از مهگرفتگیهای زیبای Death Stranding ارائه میدهد.
کوهی ایشیاما (Kohei Ishiyama) از استودیوی کوجیما پروداکشنز و گیلام دِ کارپنتیر (Giliam de Carpentier) از استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، با حضور در رویداد Siggraph 2017 در خصوص قابلیتهای موتور بازیسازی دسیما (Decima) صحبت کردهاند. آخرین بازی ساخته شده با این موتور، Horizon: Zero Dawn است که به خوبی قدرت بالای آن را به نمایش میگذارد. از سوی دیگر، کوجیما نیز با استفاده از همین موتور و همکاری با استودیوی گوریلا گیمز به توسعه بازی Death Stranding مشغول است.
ایشیاما و کارپنتیر بیان داشتند که توسعهدهندگان، سیستم مه جدیدی برای این موتور بازیسازی خلق کردهاند که این امکان را میدهد تا شاهد انعطافپذیری هنری بیشتری در جو موجود در بازی باشیم. در حال حاضر، موتورهای بازیسازی از چیزی که با نام «پراکندگی اتمسفر پیشساز» یاد میشود، برای خلق تصاویر واقعی از مهگرفتگی استفاده میکنند اما این ویژگی قابلیت تغییر رنگ یا تراکم مه را محدود میکند.
کاری که دو استودیوی کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز انجام دادهاند این است که آنها دو مدل «پراکندگی اتمسفر پیشساز» را با مدل analytic height fog ترکیب کردهاند که این امکان را به بازیساز میدهد تا با استفاده از یک مدل، به تصاویر واقعی و منعطفپذیر هنری دسترسی داشته باشد.
بازی Death Stranding برای کنسول پلیاستیشن ۴ (و احتمالاً رایانههای شخصی) در دست ساخت و توسعه قرار دارد و هنوز هیچ صحبتی در رابطه با زمان انتشار آن نشده است. با این وجود، کوجیما پیش از این ابراز داشت که ممکن است در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد عرضه این بازی باشیم. مدس میکلسن (Mads Mikkelson)، گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro) و نورمن ریداس (Norman Reedus) در این بازی حضور دارند و هنرنمایی میکنند. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش مشخص شد که این عنوان به مرحله آزمایش رسیده است. همچنین اعلام شد که Death Stranding بهترین حس را در بین ساختههای هیدئو کوجیما دارد که از این نشانی میتوانید به جزئیات بیشتری در این باره دست یابید.
گردآوری: مجله تفریحی و سرگرمی آیسام
(۰)
نوشته کوجیما پروداکشنز، چرایی «مهگرفتگی زیبا» در بازی Death Stranding را تشریح کرد اولین بار در آیسام پدیدار شد.
همیار وردپرس...برچسب : نویسنده : جمشید رضایی بازدید : 135